før og etter tv benk

Da er jeg endelig ferdig med tv benken.
Tv benken er egentlig en gammel sjenk vi fikk av di vi leide hos, vi kunne ta med oss møblene der vi leide, siden det var fra en gammel dame som hadde bodd der før oss! tok med meg 2 trefargede sjenker en høy og en lav.
Planen var å selge begge 2, den største malte jeg helt hvit og solgte på finn (fikk masse tilbake meldinger på den, så å male møbler hvit før man selger er stoooort pluss!!) 
Hadde planer om å kjøpe tv benk men har liksom ikke hatt lyst å bruke penger på det akkurat nå så da begynte jeg å tenke på den lave sjenken som sto i uthuset. Bestemte meg for å fikse den sånn som stuebordet så ble det liksom litt hel het..
Ble kjempe fornøyd med resultatet!!

Over: sånn så den ut, Jeg fjernet utskjæringene på den, der du ser det lyse partiet, Slipet lett over hele sjenken å beiset brunsvart beis for at det skulle bli mørke partier der jeg skrapet over helt på slutten. topp platen ble grov slipt og beiset grått (jernvitrol het fargen)

 
 over: Malte sjenken eggehvit, topp platen ble ikke helt sånn jeg ønsket, tok da hvit maling på en klut med litt Whitesprit å strøk kluten over toppen.. Da ble det mere drivved aktig utsende!!

 Over: FERDIG!!
grov skrapte og slipte for å få det sånn som stue bordet!!

Over: sånn ble toppen når den tørket!! ;) 

Over: Stue bordet ser sånn ut.

Over: her er den andre sjenken som jeg solgte på finn!
*  *  *
Det eneste som står igjen på tv benken nå er knotter..
Lurer litt på å kanskje sette en liten bunt med knotter på vær dør som et lite smykke.
Under: inspirasjon jeg fant på nett

Over: funnet begge over på The selby blogg! Digger utrykket. knotter er praktisk som dør åpner men hvorfor ikke bruke di som et smykke på døren også! Nice!!

6 kommentarer:

Sukkertøy for øyet sa...

...Mulighens mitt første besøk hos deg.Men Ikke det siste..
Kommer helt klart igjen :)

...Kul kontrast på tv-benken. Med hvit mot det røffe.
LIKER :)

mamman di sa...

Kjære datra mi :) Du er virkelig flink å få det til , o finne ut korsen du skal ha det :) benken ble kjempe fin :) Stor klem fra mamman di

Anonym sa...

love it!! du e så kreativ!!! :)
klemmer fra simone...

Black Feathers sa...

Heisann.
Så tøff den skjenken ble. Likte veldig godt toppen som du fikk så røff.
Har sansen for sebra teppet ditt, lekkert ;)

Ha en fin dag ;)

Monica Helén sa...

Flinkisen!

mia sa...

Hei!;) jeg har noen møbler jeg tenker å male, er det noen mulighet for at jeg kan sende deg noen bilder så du kan tipse om hvordan jeg kan gå frem for å få best mulig resultat?:) elsker fargene på disse møblene:) mvh.Mia