what shall i do





















Et spisestue dillemma

har gått lenge å sytet over hva jg skal gjøre med min kjære søte lille spisestue krok. har vært helt greit fram til nylig. Nå har vi stoler som vi har fått fra en leilighet vi leide i fredrikstad, beiset dem først mørke så sydde jg trekk til dem.. så dem har vært helt greie men for ca kanskje et halvt år siden begynte dem å bli passe slitne... hver gang vi hadde middags gjester på besøk gikk en av gjestene i gulvet pgr av dårlig stilt stol. så da fikk jg litt nok så da bestemte jg meg for at vi må få kjøpt noen nye.. men da har du meg da som er så syyyyyyyykt kresen. klarer jo ikke bestemme meg.



















Har et spisebord som er kjøpt for bare 150 på en brukt butikk, er veldig gla i det, så tror ikke ikke jg blir å bytte ut det så da må jg jo finne noe som kan passe til det å. det er beiset mørkt som alt annet i dette huset.. hehe men har vurdert litt om jg kanskje skal male det hvit så formene på det hadde kommet litt bedre fram.
syns det er så stilig å ha spise stue i kontrast fargene hvit sort. så enten bord mørkt og lyse stoler eller omvendt.

kan jo vise et par stoler som jg har vurdert litt å kjøpe, fant dem på bohus. det er vel kanskje mest kjøkken stol men men.. har sett fler og fler som har noe lignende som disse som spisestue møbler. Di i midten er i skinn. syns formen på disse var litt fin, pluss at en stooooor fordel med disse er at di er kjempe billige og kan stables. det kan være litt greit siden vi har så liten stue.










Fikk en ide om at jg kunne jo kjøpe di billige stolene og trekt dem om selv som denne. rom 123 viste hvordan man kunne gjøre det selv. Så da tenkte jg: kjøpe hvite stoler og kanskje 2 kuskinn teppe som er mest mulig hvitt.

Jeg og Lucien har snakket litt om å kanskje bygge ut siden vi har litt liten spisestue nå, å det hadde vært deilig å hatt spisestuen nærmere kjøkken, å da kunne vi fjerna kjøkken spisekroken og heller hatt mere skap og benkeplass, det trengs. tenkte derfor å bygge på utenfor kjøkkenet å det er sol og hage siden så da fikk jg en ide om å bygge vinterhage der. Det hadde blitt så fint.. så vi får se om vi får sjekka litt priser i sommer å sjekket om vi kan gjøre det, trenger litt mer plass nå som vi blir stor familie på 5.

1 kommentar:

Monica Helén sa...

Akkurat nå syns jeg at hvis du skal male bordet hvitt, hadde det vært kult med de sorte stolene av skinn.:) Men om du beholder bordet mørkt, hadde det vært skikkelig kult med de rimeligere i kuskinnstrekk..:)
Og jaaaa, det hadde blitt så flott med vinterhagespisestue og mere benk på kjøkkenet deres! Dere kunne til og med hatt en bittebitteliten barløsning inn til spisestuevinterhagen, hehe. Blir kanskje litt liten og trangt, men jeg har så dilla på det jeg.. :) GLEDER MEG TIL IMORRA! :)