gleder meg til sommer'n

Nå er jg lei kulde altså.. minus 11 viser gradestokken.. brrrh.. Liker ikke vinteren noe særlig desverre. Hvis det hadde vært litt enklere hadde jg nok bodd i varmere strøk.

Men nå er det ikke så aaaalt for lenge til sommern!! Heldigvis.
kikket i et gammelt ELLE interiør blad fra mai 2006, der fant jg litt sommer inspirasjon

over: hurdals rose i full blomst

Kunne tenkt meg en romantisk frodig hage med MASSE blomster og planter som vokser litt vilt.. At det bugner over, klatrer opp veggen og dekker stygge gjerder. Hadde vært fint med et par klatreroser. Leser i bladet at en av de mest herdige klatrerosen som finnes er Polstjarnan. kan finne info om roser hos Rose eksperten.

Noe annet som jg syns er fine er sånne ugress som vokser langs veien, men vil bare ha di i hvit og lys rosa. Lupiner heter di vist (bilde over. tatt fra google). prøvde faktisk å nappe opp en sånn langs veien men den satt sykt godt fast. får vel heller kjøpe til sommern. Andre fine hage blomster: hortensia( hadde noen i potte ifjor, har lyst å plante i bakken iår. di er finest med farge lilla el blå.. hvite blir fort stygge i bladene.. hvertfall hos meg.. hehe. )

noen flere bilder tatt fra bladet. (kjøpt meg ny multiskriver, så nå scanner jg inn sider fra bladet og klipper det til på photoshopen.. elsker den nye mulitmaskinen min.. hehe.. kommer til å bli godt brukt!!!)
Over: smale stier og frodige blomster. kunne faktisk tenkt meg en lignende port inn til hagen.. hadde vært kos å stengt igjen ved innkjørselen våres.. da hadde hagen blitt enda mer intim.


over: her har dem satt opp murvegg og murt en benk. utrolig fint med sånn hvit stein singel, hatt sånn istede for den mørke singelen vi har nå kanskje.. hehe.. vel vel.. drømme drømme

Har veeeldig lyst på kirsebær tre og mangnolia tre sånn som over.. (disse 2 bildene er tatt fra google) nydelig når di blomstrer.. Dette ble et veldig langt blogg innlegg.. masse bilder.. jg gleder meg til sommern!!!!

1 kommentar:

Monica Helén sa...

Ooooh...!! VIl ha sommer jeg å nå!! Sette opp paviljongen min og pynte den inni med blomster og alt som hører til, hagegynga miii... sukk.. drømmer faktisk om HVITE puter i den, men DET blir litt dumt i og med at jeg har unger.. Skulle ønske plenen var JEVN og at veien ikke var her.. at vi hadde hatt veranda og dobbel glassdør.. sukk.. drømme drømme..